Followers

Wednesday, October 13, 2010

JanGan Hina Orang pakai TUDUNG LABUH

aSSalamualaikum......tepat pukui 2.00 pagi..jeng...jeng....jeng
 x taw awat rajin sangat nk menulis ni...bile suruh buat assignment x nak pulak..

ermm.......................sebelum tu
Adakah anda seorang pemakai tudung??
Adakah anda pemakai tudung labuh?????
adakah anda free hair???
atau adakah anda x de rambut walau sehelai???kalu camtu pegi yun nam hair care n buat treatment...haha

dak kecik pun pkai tudung labuh...aku bile ntah
 aku bukan pemakai tudung labuh....tp aku sgt KAGUM dgn org yang pakai tudung labuh..teringin nak pakai...tapi x pakai2 jugak...x taw  kenape,maybe belom smpai seru kut...hikhik(alasan yang memang x boleh pakai ni)

actually,what i'm going to say>>kenapa ye ada orang yang pandang hina pada orang yang pakai tudung labuh?

aku selalu dengar ayat camni contohnye..."ala...orang yang kene tangkap khalwat pun orang pakai tudung labuh jugak"...."ala...orang yang buang bayi pun orang pakai tudung labuh gak".."ala...orang pkai tudung labuh bukannye baik sangat..nak menunjuk ah tu!"
astaghfirullahhalazim.....

alangkah pendeknye ,alangkah sempitnye pemikiran mereka ini...
aku suke tgok org pkai tudung labuh....sakit telinga bile dengar orang duk kutuk2 golongn terpilih ni...aduhh...bile tengah borak2 dengan member,aku try jugak nak bekup golongn tudung labuh ni...tapi apakan daya...suara aku sape nak dengar,almaklum la suara merdu sangat bak buluh betung....jd..apa yg aku mampu juz luahkan kat sini je...huhu....sob..sob..kalau aku cakap pun nanti kene kondem balek...so,juz keep quite!most important is i've already told them that  AKU PENYOKONG TUDUNG LABUH...cume aku belom get ready nk pakai..

Bagi aku, tak pe,kalau kite tak nak pakai tudung labuh tapi menutup aurat(walaupun sebenarnye aku sangat2 belom perfect bab pukai tudung ni) tapi jangan la duk kutuk orang.

tak nak pakai tak pe, depends on urself but plez jangan hina mereka.
Memang betul ada banyak kes maksiat melibatkan orang tudung labuh tapi tu antara mereka dengan Tuhan. Sapelah kite ni nak menghukum mereka..mungkin jugak golongn ni golongan yang bukan sebenarnye nak pakai tudung labuh. Mungkin kerana keluarga suruh...mungkin...
tapi macam mana pulak dengan orang yang betul2 pakai niat kerana ALLAH???


yang betul2 berniat nak tutup aurat dari pandgan nafsu sang lelaki?mereka tidak bersalah.
Janganlah sisihkan mereka....janganlah dihina...once again,Jangan HINA....
sebab dalam islam memang seorang wanita disuruh memakai pakaian menutup aurat dan sebaiknye berjubah dan bertudung labuh.
 One more..ada orang cakap...ni budak free hair la...buat pe kalau pakai tudung tapi buat maksiat???
kite x boley cakap camtu semata2 nak bekup diri sendiri...juz imagine this 2 situation:

1)berduaan dgn lelaki bukan mahrim tetapi bertudung
2)berduaan dgn lelaki bukan mahrim dan tidak bertudung

sekurang2nye.....bagi kes 1,dia dah terlepas dari dosa x mnutup aurat..manakala kes kedua pulak, dah la berduaan,tak pakai tudung pulak tu. Tak ke berganda2 dosa dia??

Aku cuma sekadar meluahkan ape yang tersirat dalam ati. Yang dah lama terpendam dalam hati.
Sampai dah berkulat agaknye,harini baru boleh tulis. Hopefully nobody will get angry with me..

maaf....sEkian........."aku bukan pemakai tdung labuh...tapi aku tak suke org mengata2 mereka"

9 comments:

  1. Wanita yg bertudung labuh ttp buat maksiat....
    :jgn disalahkan pd tudung..tp salahkan pd pemakai tudung"

    ReplyDelete
  2. tudung x salah..pemakainya kene bawa imej tuh dengan betol..baru orang respek

    ReplyDelete
  3. @:: RFRH:: - betui tu ..sy sokong yg arif!!!

    @Anonymous:-mcm ku kenal org ini???hahaha

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah saya dah memakai tdung labuh skang.
    tdung labuh berpin,
    tringin juga nak pakai yang tudung labuh bulat xda pin tu,apapun step by step insyaallah.
    moga saya istiqomah.
    dan moga anda dan muslimah yang lain diberi kekuatan untuk memakainya ;)
    salam ukhuwwah fillah.

    ReplyDelete
  5. terima kasih saudari...susah sy nak kata..huhu..
    teringin mmg teringin..

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum..he3...betol ape yg akk ckp tu...stuju sgt..apsl rmy sgt yg mcm x ska kn pkay tdog lboh?? heran..

    n nk btolkn sikit psl muhrim tu..sbnrnye mahram la kak, bukan nye muhrim..muhrim nih merujuk kepada org yg sdg brada dlm ihram

    ReplyDelete
  7. waalaikumsalam..

    aiyak!!..silap ek??ok2....skang gak akak betulkan..hehe...thanks

    ReplyDelete