Followers

Friday, January 21, 2011

enset hilang telepon polis

aSsalamulaikum...

ari jumaat mlm sbtu..tepat pukul 1 pagi location kat bilik berpuaka,bilik 404..puaka tido,sebab budak2 bilik ni teramatla sgt kuat tido except me..erkkk????silap2...especially aku sebenarnye...kihkih

this year x taw la..awal2 lg mcm byk hal pulak yg jadi dan smuanye memeningkan kepala batu aku ni.dari 1 benda ke 1 benda..tp it's ok...ni baru nma dia ujian Tuhan,kecik je ni...orang lain lagi r sampai rase nk bunuh diri pkai pisau mainan x pun hentak2 kepala kat highway smpai berterabur isi otak tu,masalah besar punye pasal..

so,bersyukur je la...bersyukur sebab x  diturunkan ujian lebih hebat dan lebih terok lg..

ok

pe yg aku nk cerite ni..jeng..jeng...jeng...pe aku nk bohong korang ni ek?haha..

dengar ni akmam,doktor pakar tido nk ckp ni...

RABU(19/1/2011)
tarikh keramat ni!!!..tarikh lahir nenek aku pun x keramat macam ni
enset yang aku tatang2 bagai minyak yg penuh tetibe meng'ghaib'kan dirinya.alangkah bahagianye diri ini bila aku sampai bilik je tetibe enset aku xde...cit!!

jenuh aku cari..1 bilik ni aku geledah macam polis geledah cr ganja  sambil buat muke cuak tp x jumpe2 gak.
naluri keibuan aku kuat mengatakan yang enset aku tercicir dlm bus yg aku naik lepas kuliah tadi..erkkk..bus ada bnyak,tp yg mna 1 ek??korang rse yg mna?.....................salah tu....aku pun xtaw yg mna.

rumet aku ckp bus yg driver dia dh tua,rambut beruban,kerinting2..x ingat lak aku..melainkan kalu muke dia mcm farid kamil bru r aku igt kut.so buat keputusan,pegi cari masa tu jugak!!cari kt dalam bus!dgn xtaw no bus pegi melilau2 cari.


masa tgh terkedek2 jalan menuju ke bustop,tetibe ada 1 bus tu nk gerak dah..pe lagi,kelam kabut aku ngn che nab(rumet aku yg berambut ketak) lari kejar bus tu..dgn penuh semangat kesukanan aku lari,kalau watson nyambek tgok pun kompom dia segan...sekali tengok2 driver org lain,cit!!hampa aku...
pastu tetibe ada sorg pak cik drebar bus jugak lambai2 tgn kt aku..kompom r dia dh tgok aksi kiteorg terkengkang lari td..adusss!!!aku p la kt dia...dia dgn penuh concern soh aku cite ape dh berlaku...siap buat kawad cam lg nk taw bus no bape yg kiteorg naik msa balek kuliah td..dan akhirnye!!!beliau berjaya dikesan.

dgn x buang masa,kwn pak cik tu td antar kami naik bus sbb nak kejar bus yg telah dpt dikesan no bape..no 15!!!...fuhh..dia antar kiteorg naik bus..kiteorg je semata2...spesel edition..dh mcm big bos lak..
x lama kemudian....
.
.
.
.
.
YES!!!
nampak dh bus no 15..yeahhaaaa!!..tp bus tu dah nk gerak...cepat2 aku ketepi tangga dan jerit
"pak cik...pakcik!!..nanti dulu!!!"
dia pun brenti,aku mintk izin nk cek bus bhgian belakang..bhgian tempat aku duk bergosip ngn ju n che nab  td..sampai tertonggeng2 cr x jmpe gak..kecewa giler!..ya Allah..aku xtaw nk cari mna lg dah

dgn muke kecewa aku trun bus.."x jmpe cik..time kasih"..ucapan perpisahan aku kt pak cik tu..
lepas tu cr lg kat bus lain..x jmpe gak..x jmpe dan trus x jmpe....
msa tggl setengah jam..so??balek je la..jap lg nk pegi kelas

lepas kelas,singgah pulak cari kat dalam kelas terakhir yg aku msuk sblm balek tghari tadi..cr punye cari..xjmpe gak..hampeh!!..aku try cari je,mcm cari harta tersembunyi...dlm hati kuat kata yg enset aku mmg tertinggal dlm bus...

tenang je tenang...yakin..Tuhan mesti tolong..
sbb tu sempat je lg berlawak bodoh dgn diorg ni..aku pun pelik nape aku x risau sgt..rilek je mcm xde pe jadi..maybe sebab aku jenis risau kalau time aku wat salah je kut..haha

balek cari kt bilik..rumet aku pun dh menggila cari..bwh katil,bwh bantal,bawah loker.sampaikan dlm baldi pun aku cari kut2 enset tu pndai berjalan sendiri ke...
-
-
-
-
-
masa ni aku dh redha..xmou cari dh..tggu je..insyaAllah ada  tu nnti jawapannya..
semayang asar..then amik Quran baca surah al Buruj 3x...insyaAllah,member aku kata elok baca kalau ada barang hilang..tp bc dgn penuh yakin dan tawakal la ye..
lepas tu aku msg no aku tu pkai enset nabila...
"sape2 yg terjumpe enset ni tolong msg kat no ni ye..smoga Allah merahmatimu"

haha..siap bg tazkirah lg,sape jmpe x pulang gak xtaw la..tu je last usaha aku..pasni aku nk wt xtaw je..doa je byk2...

lepas tu wat mcm biasa..baring2..kemas2...msuk magrib cepat2 amik ayaq semayang...pastu tetibe no aku terpacul kluar kt enset nabila..dia kata.."enset awak ada kat saya...datangla amik.."

??????????????

ALLAHHUAKHBAR!!!!!!!!!!!!!!

terus menitis air mata aku Allah dh makbulkan doa aku...huwaaaaaaaaaaaa.....bersyukur giler!!
pastu aku ngn rumet aku 3x lompat2...yeahh2 enset dah dapat..yeahh2!!!!!....
dgn pakai telekung,berjurai2 air mata...nangis bukan sebab enset x jd ilang ..tp sbb terharu giler ada org baik lg kt dunia ni n pling penting makbul doa..haha

pastu terus sujud syukur,semayang mgrib..then trus blah pegi blok sebelah amik enset...
rupenye budak tu terjumpe kat dalam bus tghari tadi...betui gak r naluri keibuan aku ni!!haha

agak sengal sebab dia jmpe pukul 2 tgahri tp mgrib baru mesej nk pulang enset..cit!!!
tp pk positif je la..mybe dlm jangka msa tu Tuhan nk duga tahap kesabaran aku...alhamdulillah...

dapat2 enset je tgok ada berpuluh kol...member2 aku smua kol..nk pastikan no aku hidup lg menandakan enset aku bukan kene curik....
thankz kawan2...especially nabila n nadia yg sampai nk tercirit tolong aku cri natang tu....haha
muahh3!!!!!!

ni enset lama aku yg kene curik,amik la aku dah halalkan
kalau boleh x mou la ilang enset lg....taun lepas dah hilang sekali,lagi sadis yang tu sebab kene curik,ngn beg duit aku sekali ilang...huh!..

x sampai setaun pakai x kan nk kene beli baru lg kut..drpd  beli nset baru baik duit tu bwk g melancong...720 henggit melayang derr kalau ilang...nasib baik jumpe..yeahhhhhhhaaaaaaaaaa!!!!!!!
ni la enset aku yg ilang tu...i sayang u sgt2 taw!!!..muah!!!
alhamdulillah.....thanks ALLAH....

2 comments:

  1. *NUMPANG PROMO, ya...
    Sudah pertengahan tahun 2011 tapi blum juga punya pasangan..... tidak usah sedih...... Kami akan membantu untuk menghilangkan SEDIH kamu..... Caranya, GAMPANG! Mari bergabung aja di club jodoh kita… siapa tau Anda menemukannya dsini. Segera ketik REG JODOH#P(untuk pria) , REG JODOH#W(untuk wanita) kirim ke 9789(khusus pengguna telkomsel yach..) Mari.... Mari.. Mari gabung!, Sapa tau dia JODOH, kamu!

    ReplyDelete