Followers

Friday, April 29, 2011

menGalir air mata jantanku

assalamualaikum....


horeeeyyyyy...horeeeyyyyy..la ni ada byk masa nak update belog..semua benda yang dah lama terpendam sampai dah naik basi pun aku nak cerita..tak kire,aku nak cerita jugak!!!...dengar ni...

last 3 weeks,bersamaan dengan tarikh 7 april tahun ular..join la 1 program summer camp dengan budak2 skolah pendang...
time ni aku volunteer nak jadi fasi sebab rasenye macam dah lama je aku x amik tittle fasi tu..hikhik


3 ari 2 malam...malas nak cerita penuh2...kita amik part yang penting je la ye..

MASA MUHASABAH DIRI....

acct kiteorang dah plan dah nak berlakon masa muhasabah tu..semua dah dirancang!
plan terbaeeekkk punye!
semua fasi akan kene marah giler2 gaban malam tu...pura2 buat terok,biar budak2 tu ada kesedaran sikit.
biase orang buat pasal mak ayah,nangis2..tapi kali ni kiteorang buat style lain...

bila masa kejadian....

aku x jangka pun diorang betui2 marah giler babun..
tetibe nas marah,hempas pintu semua...terkejut nyah!!!!..tapi nak gelak pun ada,sebab aku taw dah dia berlakon..sume fasi2 yang 10 orang ( xsilap aku) ni je yang taw..orang lain lagi tergezut kut


tetibe KF panggil kiteorang ke depan...marah punye terok...siap kene ketuk ketampi kat depan...depan budak2 skolah tu...

mula2 aku x rase ape pun..buat biasa2 je..buat2 muke sedey..

tapi at last..bila dah kene marah..lepas tu ketua fasi tanye kat budak2 ni..
"korang x rase ape2 ke bila tengok fasi korang kene marah??"

masa ni la..baru sayup2 je hati aku..
bayangkan budak2 yang aku jaga 2 ari 2 malam tu boleh buat derk je...xde respond langsung

lagi2 KF tengking  depan semua orang.."kau rase gagal x akmam??gagal x kite akmam??"
huwaaaaaaaaaaaa...memang aku rase gagal giler time tu...x de sorang pun budak didikan aku yang menjadi..semua penakut..pasif je 24 jam..punye la aku aktif giler...always bagi sapot kat diorang...

sampai hati diorang ....

awal2 lagi aku dah pesan x nak mandom sangat..tapi tak de hasil pun..

x de sorang pun budak grup aku yang bangun nak defend aku time tu..
ada jugak la grup lain yang budak2 dia bangun nk defend fasi masing2...
cume bape grup je yang mandom,termasuklah grup aku..


tanpa disangka2...unexpected!!!
muncul bunyi sok....sek...sok..sek....sob...sob..sob...(bunyi org nangis)
aduh!!!..aku dah la x boleh tengok orang nangis..x boleh jadi ni!mesti nak kene join venture sekali ni!

ape lagi.......time tu jugak la aku banjir...
punye aku kecewa tahap gaban..yang aku pikiaq masa tu..betulla..memang aku gagal didik budak2 tu..banyak benda aku fikir time tu...yang x pasal2 mengalir deras air mata darah,kalah air terjun..
kalau aku jadi cikgu pun kire aku gagal didik anak murid aku...huhu
malam sebelum kejadian,hepy2 je time ni


x macam malu pulakkan..nangis giler2 depan dekat 100 orang..
adoi...punye nak berlakon sedih je...lain pulak jadinye..tetibe aku jadi pelakon drama air mata

time ketua fasi soh kiteorang balek...fuhhhhhhh..kene halau eden ni ha..

 kene tengking giler2 time tu...masa tu la baru budak2 ni datang nak bekup aku..
time tu la semua mintak maaf dengan aku..x bagi aku balek..
time tu la baru nak tahan aku...nak menangis guling2 depan aku...

tapi dah terlewat bebeh!!!
timbln pengarah halau aku  soh balek..dia tengking aku time tu jugak...cit!!!!!
kuat giler dia jerit nama aku,sebab aku sorang je fasi yang tertinggal..yang budak2 duk tahan lagi..

"AKMAMMMMMMMMMMMMM!!!!...keluar sekarang!!!!!!!!"

budak2 ni pun ape lagi..punye diaorang tarik tangan aku bagai nak rak..nasib baik kulit aku jenis terjal..kalau tidak memang dah putus dah tangn eden ni ha...

3 orang tarik tangan kanan,sorang tarik tangan kiri..
adoi!!!!!
nak je aku lepuk kepala sorang2...sakitlah!!!...
kut ye pun nak pujuk aku,buatla lembut2....cehh...haha
x macam lawak pulakkan..ramai2 kejar aku,pastu tarik tangan sambil mintak maaf..dengan mata bengkak lagi..adoi..macam dalam filem ibu mertuaku pun ada...ala kasim....ala kasim...

to all my adik2...pape pun..akak memang x berlakon!!..siyes air mata akak ni bukan air mata palsu..
lahir dari hati yang tulus suci...ewaaahhhhhh

juz nak tgok korang semua berjaya...kecewa pun bukan kecewa sangat..biasalah tu..dulu masa skola akak laaaaaaaaaaaaagi 10x mandom..

hope air mata korang yang mengalir malam tu pun air mata yang bermakna..bukan setakat menyesal malam tu je...i'll pray for u guys...and tolong doakan akak gak..sebab akak nak exam ni!hehe
grup kesayangan ku!!!

rajin fasi sorang ni,boleh buat calon hantu menantu
beratur la ..adoi!!!

i'am always enjoy!!


Aku dah reti main golf..tiger woods kene pencen la pasni




semangat woo rumet aku sorang ni
YANG X BOLEH BLAH....

nak ketawa guling2 bila baca surat dari ahli grup kepada fasi...

"kepada kak akmam,apa khabar akak di sana?semoga sihat2 hendaknya..."


"kpd kekanda maizatul akmam yang kini berada di uum sintok,semoga sihat sejahtera di samping rakan-rakan seperjuangan."


adoi la
buat surat macam la aku ni duk jauh dari diorang..padahal time tu aku duk depan mata je..



ada yang lagi aneh..
"kepada abang2 dan akak pasif..."
haha...fasi la yang oooi..bukan pasif..

ada yang gatai sikit..
"kakak seorang yang manja..saya suka lihat tu...tapi..kakak dah tua dari saya.."
ceh...sempat lagi tu mengayat ...





HAHAHA...ok la..tu je nak cerita...yang penting i really enjoy dis programme..yuhhuuuuuu!!!!!
pape pun grup aku tetap de bez!!!!hehe

2 comments:

  1. salam.. rindu pula zaman remaja.. huhu.. abg tertarik dengan coretan ini..

    dik.. jgn wisau.. bukan senang nak mendidik orang.. jgn putus asa untuk berjuang...


    -vin zawawi
    matan nydp 1 gpmsuum g3n-3

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam...
    insyaAllah bang...tq yer...

    ReplyDelete