Followers

Sunday, May 29, 2011

Bumi ALLAH itu luas

assalamualaikum..

dulu bila member2 dapat tawaran further study kat obesea alangkah jelesnya aku, tapi dalam masa yang sama alangkah bahagianya aku..lagi2 bezprend aku sorang ni dapat fly ke australia..perggghh!!!negara yang nak sangat2 aku pegi...memang sadis la wa cakap lu!

Bermusafir lah di bumi Allah...kerana Bumi ALLAH itu luas...ILMU Allah jugak luas....bermusafirlah untuk mencari ilmu.
masa ni aku kurus sikit..pewit!
memandangkan otak aku ni x de la cerdik sangat macam diorang,so dapat sambung blaja kat dalam negara je pun dah bersyukur2 sangat.
dan aku pilih u yang agak jauh sikit berbanding u yang member2 aku pilih.

awal2 lagi masa kat matrik,bila lecterer aku tanye setiap orang..

puan lecterer:kamu nak masuk u mana??
member2 aku:upm la...uitm la...ukm la....

bila turn aku je:UUM!!!!..

ye mereka agak tergezut berok.pesal aku sorang je yang lain dari yang lain?buang tebiat ke minah ni nak duduk kat hutan belantara tu.tempat jin bertendang kata orang.
Lantak la jin nak men tendang2 ke,main teng teng ke,main tali skipping ke..yang penting aku nak pegi jauh!
even bukan jauh sangat pun...atleast jauh sikit dari tempat korang pilih!haha
dan dalam praktikum aku,aku sorang je yang amik Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Perakaunan Dengan Kepujian.


dah lama aku nak merantau tempat orang...
kalau nak difikir logik,sape la yang nak letak pilihan pertama IPTA uum tu sedangkan boleh dan layak pilih u lain kat bandar nun...yela..uum kan kat hutan,x de hiburan,nak kuar soping pun take time.
tapi x pe..aku bahagia kat kedah ni!!..yeaaaahhhhhaaaaaaaaaa...
banyak gak masalah bila g jauh2 ni...selalu je ada ayat2 pedas menerjah kat telinga ni,,lagi sikit je nak bernanah telinga aku.

"tu la mam...sape soh mintak jauh2,kan dah susah,,"

dah 3 tahun ayat yang sama jugak aku dengar,dah naik hafal pun dengan dialog sumbang tu.
tapi x pe...aku yang pilih,bermakna aku sanggup susah2..alhamdulillah...semua masalah berjaya disetel.

de most important part is AKU SUKA SAWAH!hehe
kat sini lah baru ku temui erti kehidupan,erti persahabatan...ewah!!

sepanjang dekat u ni aku n de geng selalu merayap sana sini..
kiteorang x suka ikut rombongan.semua kiteorang nak buat sendiri,nak pegi sendiri..baru adventure wa cakap lu!
even tempat yang agak asing bagi makhluk asing ..tapi still nak go on..baru ada life,cari experience sendiri  sambil bazir duit minyak sebab sesat sana sini.ami ko!..nak sangat berdikari kan.
macam kuarga angkat pulak
ye memang..memang namanya jalan2...tapi kat situ pun boleh dapat ilmu..ilmu camne nak detect orang nak tipu,ilmu lebih berhati2 kat tempat samseng jalanan,ilmu camner nk survive tempat orang,ilmu ghaib,ilmu alam dan sebagainya...

dan coming soon!!
aku x taw kenapa hati aku nak sangat menetap kat timur.bukan nak yang biasa2..tapi terlampau nak!!!..
nakkkkkkkkkkkkk.....nakkkkkkkkkkk....nakkkkkkkkkkkkkk!!!(sambil hentak kaki)

dari kecik lagi family aku asik pindah2 umah je...nak kata sebab kene kejar dengan encik ah long bukan..mungkin sebab ayahanda aku dulu askar.
perak---->selangor--->kl---->melaka---->johor----> lani study kat kedah pulak

see??timur je aku x penah jengah lagi..
sebab tu praktikal cikgu ni nanti aku mintak kat terengganu..
belom2 lagi dah banyak giler masalah muncul.tapi aku x amik kisah pun...
nak dapat benda yang baik mesti kene susah2 dulu...aku yakin 100% insyaAllah  kat terengganu ni lah akan jugak mengajar aku erti hidup..hidup kat tempat orang yang lain benau bahasanya...
nampak macam  x de ape..tapi kalau kita amik setiap value yang ada..kompom akan ada hasil!

kalau lah diberi peluang...aku nak sangat2 merantau pegi tempat yang jauh dari malaysia ni..ewah!!
kompom sebab terpengaruh dengan novel la ni..

mak aku dah panggil suruh siang sayur ni....sekian!

2 comments:

  1. keluarga angkat cece.
    mad nak cari gak la

    ReplyDelete
  2. haha..amik la,org somalia byk kat uum..smua mad boleh angkat..hua3

    ReplyDelete