Followers

Wednesday, May 25, 2011

duGaan..duGaan..bulan EXAM

assalamuaalaikum..

hip..hip...horeeeyyyyyyyyyyy!!!!!..
alhamdulillah tamat sudah riwayat aku sebagai student sem6..
bila pengawas exam tu sebut je.."ok,you can stop writing.."...cit!!..aku x abis jawab lagi la!.mesti pengawas exam tu bajet aku nak sedey2 sebab x cukup masa..tapi..menjerit suara batinku..."YEAHHHH!!!!..nak balek!!!!!"..

tak kisah dah,abis ke x abis ke yang penting aku nak balek..ape dia??..aku nak balekkkk!!!..
ye memang..memang agak kejam di situ,tapi nak buat macam mana..hati aku memang dah tak ada kat dalam dewan exam tu.

bila dikenang-kenang semula,diingat-diingat semula..alangkah sadisnya sem ni bila otak dan fikiran aku ni memang kurang sangat-sangat bagi tumpuan pada exam..aku pun pelik kenapa..adakah kerana sem ni cuma amik 4 paper je???adakah kerana aku terlalu amik enteng??atau pun aku terlalu banyak makan semut sampai terlupa yang budak uum semua kene amik exam?..tapi bukan aku je,kawan2 aku pun sama..tak macam sem2 lepas..bukan main lagi diorang pulun abis study..sem ni rilek je,macam wujud x wujud je exam ni...

sem ni dugaan yang agak hebat!!!
terlalu banyak masalah problem..sampai x taw nak pikir yang mana 1...kalau la kepala aku ni jenis senang tercabut rambut kompom2 dah botak skang ni.

sem ni kami berhajat besar nak buat 1 program besar yang guna bajet yang amat2lah besar..semuanya besar termasuklah orang2nye pun saiz besar..agagaga..
banyak tenaga keringat,banyak masa yang kiteorang abiskan untuk program ni...setiap hari duk fikir mana nak cari tajaan,macam mana nak cari duit..macam mana nak cari sugar2 daddy nak soh sapot,ewahh!!
time exam week la nak nek pejabat bendahari,pejabat sana sini..buat meeting lagi..time ni nak buat pasport.tu belom lagi peserta2 yang   ada masalah nak kene setel..semoga Allah memudahkan urusan kami..semoga program ni menjadi...amin..

ni lagi satu masalah bilik!!!..aku berusaha sedaya upaya gak nak dapatkan bilik tingkat bawah.dah 3 tahun dah duduk tingkat 4,5 yang tinggi tu..pok cik pun dah tua..dah tiba masanya pok cik duduk kat bawah.
tapi alhamdulillah....bak kata auntie anita serawak,AKHIRYA!!!..kini pasti!!!...
sem depan bermula la tugas sebagai ketua paras(bukan ada tugas sangat pun)..dan yang penting aku dapat bilik yang aku nak!!!...yeaahhaaaaaaaa....bilik tingkat 2..bilik 272..haha...insyaAllah....


aku pun x taw macam mana aku boleh terlibat sebagai orang tengah bab2 order baju untuk budak kos ni...dah lama dah plan nak buat jersi untuk grup mak cik kepoh aku ni,tapi xde orang yang handle.dah alang2 tu buat la sekali jersi budak kos memandangkan ada orang mintak tolong  uruskan..tapi alamat x baik pulak,boleh pulak si bos kedai ni buat hal je..tobat aku uruskan pasal benda2 segala bagai ni..paling sebak time asik ada orang tanye je..mam,bila boleh dapat baju ek??..bila ek??bila??????huwaaaaaaaaaa!!aku rase nak tukar nama je time tu...kesian pada beberapa ketul orang yang x dapat2 lagi order,nasib baik dah sttle sehari sebelum exam paper terakhir..yes!..even tak de komisen,tapi atleast aku puas ati bila tengok diorang senyum masa terima baju ibarat terima adiah cabutan bertuah..hehe

sebelum paper terakhir, xtaw la dipanggil sebagai keracunan makanan ke ape..tapi 2 hari aku menderita penyakit kerusi merah beruang merah atau pun dlm bahasa londonnye chair red bear red..nak senang paham lagi CIRIT BIRIT La!!!..kalau x paham gak tu maksudnya x lama lagi la tu!
terseksa giler!!asal bape minit je pegi toilet..dengan lari sepantas kilat,muka x macam hina pulak kan time lari tu..tetiba ....ADOI!!!!..amik ko!!..terjatuh kat toilet..sob..sob...
nasib baiklah time exam x rase nak g toilet.kalau x memang jawab exam kat toilet la jawabnya.tapi sebelum pegi exam tu Tuhan je la taw,betapa seram sejuk tangan aku..rase nak menggigil akibat kelaparan yang amat sangat..mana x lapar,sehari 10x kuar masuk toilet sampai xde isi dah dalam perut ni.
dah 2 ari aku x makan nasi..lembik dah badan ni sambil mengheret beg berat balek johor..sob..sob..

dan antara perkara yang paaaaaaaaling buat aku x keruan,praktikal!!!..
memang betul2 bermasalah..masalah sekolah lambat terima,masalah rumah sewa paling kritikal...penatnya kepala ni tiap2 ari duk pikir pasal nak tinggal mana praktikal nanti,bukan aku sorang je..tapi kami berlima..
moga2 dapatlah rumah yang dicari2 tu...

kiteorang memang suke buat keje last minit,,,last minit tu yang betul2 last..esok nak antar arini baru nak buat.setelah berpenat lelah buat rakaman video mengajar,penat je tahan gelak bagai nak rak..boleh pulak video x dapat didetect...cit!!..ditakdirkan Tuhan video x dapat dikesan,maka terpaksa kene buat lakonan sekali lg...dalam keadaan yang agak terkejar2 esok nak exam...alhamdulillah setel gak..

FUhhh!!!..dan banyak lagi masalah masa minggu exam ni!!tu belom masuk lagi masalah cicak berak merata2 kat atas meja study aku..
patutla rase macam xde feel je nak amik exam....kihkih..
baru aku pasan x macam banyak pulakkan kalau nak list down satu2....tapi alhamdulillah,banyak2 masalah pun rase hepy je lagi,x de  tension2..still boleh huha huha lagi..hehe
ye kita memang wajib sentiasa hepy even kepala serabut dgn masalah
pape pun semua masalah ni jadi ringan sikit bila kawan2 ada sekali..
tq banyak2 kepada kawan2 yang jadi cikgu tuisyen aku sepanjang exam ni...haaha,,,saaaaaayang korang ketat2..
tq rauha,fas,pija,zati,zana,kak ayu!!!..kak ayu,thanks jadi jiranku yang sangat2 baik!!...hehe
tq smua budak edu akaun..edu akaun memang bez!!!!entah macam mana kita 11 orang boleh study ramai2 dalm 1 bilik yang sempit macam tin sardin..ni kalau sardin tengok pun mesti dia pelik...
huh!x dapat bayangkan bila kita semua break off time grad nanti..kompom rindu korang semua!!huhu




sikit demi sikit masalah dapat diselesaikan...dan yang x selesai lagi ni hopefully boleh selesai cepat..
aku percaya x ada masalah yang x boleh selesai kalau kita berusaha...
sebesar2 masalah akan jadi mudah kalau ada jalan penyelesaian,tapi sekecil2 masalah akan jadi susah kalau tak ada penyelesaian...

semoga Tuhan kuatkan hati2 kami dan permudahkan urusan kami...aminnn.......

No comments:

Post a Comment