Followers

Tuesday, January 17, 2012

mereka itu sem akhir

assalamualaikum...

Jam 5 pagi.....

krreeekkkk..krruuukk...kreeekkkk..

bukan bunyi pintu terkuak macam dalam cerita2 hantu yang karut semata-mata, tapi bunyi tulang temulang aku yang masih lagi berbaki sakitnya. Urat2 hijau seperti berebut ingin tersembul keluar, manakala tendon pula bergesel2 manja di sebalik kulit aku yang masih belum berkedut ini.

Arrgghhhh...sakitnye! penangan main skating sampai x ingat dunia. Sakit giler.Dah 3 hari tak hilang2.
Memandangkan 14hb lepas aku dan kawan2 se'edu akaun' ku dah abis exam. Maka kami membuat keputusan untuk keluar berjimba atas ajakan faiz hakiki yang dah lama sangat teringin nak skating.(thanks sebab sapot keta)

Skating ni ada banyak jenis, bukan ice skating je. Yang kiteorang main ni roller blade.
Dah kali ke 4 aku main benda alah ni. Dulu kecik2 tak terpikir pulak nak main, dah tua bangka level mak2 ni la baru keinginan tu datang.
Disebabkan lambatnye proses pembelajaran tu, maka sikit2 gedebak..gedebuk...gedebak...gedebuk...macam durian busuk aku jatuh. Nak2 pulak aku memang jenis tak malu kalau betul2 nak belajar satu2 benda tu. Lantak la orang nak kata ape, yang penting aku nak cepat pandai.
kira dah boleh berlagak sikit la sebab boleh berdiri tak jatuh
Tapi atleast aku pandai sikit la kalau nak compare dengan member2 lelaki yang lain except kiki..hua3
dan compare dengan acah & pija.(type sambil kembangkan hidung).

Lepas skating main bowling, bowling aku seri dengan yaya...naib johan.
Sape johan kiteorang paksa belanja air.yes! dapat jugak twister botol besar.

Yang tak boleh blah..before balek kiteorang singgah menara alor star yang seciput je ketinggiannye.
Ni semua wan punye pasal sebab dia dah sem last. So nak buat kenangan terindah sebelum berangkat dari kedah ni dia pun ajak la kiteorang pergi menara tu.

Bayaran for adult is rm6, tapi jangan main terus bayar je. Cek dulu sama ada korang boleh dapat discount price.

Sape2 student yang nak pergi make sure you all bawak student card. Nanti dapat diskaun rm2. Atau nak lebih murah buat2 la kene sawan tenuk supaya korang boleh diklasifikasikan sebagai OKU , dapatlah diskaun rm3.
Atau yang rase muka dah berkedut seribu maka boleh lah menyamar sebagai warga emas.Rm3 jugak.

Daripada menara ni maka boleh lah kita skodeng dari dekat kawasan area alor star. Aku sempat jugak la skodeng swimming pool yang dekat2 dengan KFC.
niat nak tengok anak bulan, tapi tertengok anak orang pulak
 Dari atas memang nampak dekat, kereta yang banyak kat tengah jalan raya tu pun nampak macam kereta mainan keciknye. Rase macam nak kutip satu2 then susun secara bertimpa2.erkk..motip????????
Tak payah banyak cerita..tengok gambar je la ye.Tadaa!!



Pape pun memang sangat2 hepy even juz jelajah alor star yang dah dari sem 1 jadi tempat lalu lalang aku tu.
Mungkin ni la kali terakhir aku keluar dengan kawan2 bernama wan rambai & jb.
Dan ini lah kali pertamanye aku keluar dengan junior aku yang bernama yaya & ladi. Erkk, sori la yaya sebab dari awal asik kene usik dengan akak2 senior ni, biasa la tu yaya ooiii.. tak de gurau tak bez la hidup ni.kan..kan??
erkk..aku tanye soalan macam la gambar ni boleh bercakap

Kepada wan & jb.Lepas ni dah tak jumpa except time konvo nantilah insyaAllah. Semoga korang bahagia lepas ni dengan hidup masing2. Jangan lupa kiteorang kat UUM ni ye. wuwu.

Sekian

2 comments: